måndag 16 april 2012









Falsterbokanalen är mycket "fotovänlig" till sin natur. En promenad i spännvidden mellan ut och ingång i kanalen blir ju några kilometer. Men på med promenad-dojorna och sätt på en lämplig optik på Din kamera, förslagsvis en normalzoom som täcker in det mesta. Fast Du använder naturligtvis vilken optik som Du vill efter vilken motivtyp som önskas. Jag använde själv en supervidvinkel vilket blev lite "övermaga". Den gapar liksom över för mycket. Jag ångrar att jag inte tog med mej någon annan optik.  

5 kommentarer:

  1. Som du säger ett område man kan hitta lite fina godbitar vid. Här har du flera som är tilltalande men där framför allt bild 3 är outstanding. Den är "ren" på linjer och där lyktstolpen föredömligt bryter linjen på ett förtjänstfullt sätt. Fortsätt så min herre ...
    ... gråskalan är mycket bra i den också. Glömde att säga att den lilla vita stegen? bidrar till att bilden bara är så bra.

    SvaraRadera
  2. Tack Matts för bildkommentaren! Man blir nästan "till sej i trasorna" över den positiva kommentaren! Min blogg har legat nere i flera månader på grund av någon sorts "kuckel" med Google. Men nu är den som syns öppen igen. Jag har dessutom startat en ny blogg som heter Lalles bilder. Den har en vinjettbild föreställande ett böljande landskap i närheten av Häckeberga Natursydds-
    område.I denna blogg kommer jag bara införa bilder med lite mera tyngd och karaktär. Välkommen i där också för kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Ja Falsterbonäset har mycket att erbjuda i fotoväg. Vet inte hur många Gb bilder som ligger på hårddisken där ifrån. Lasse, Du & jag MÅSTE sticka ut på Måkläppen nästa gång det är tillåtet...ett outforskat område för egen del...

    Trevlig helg.....

    SvaraRadera
  4. Hej du, jag saknar nya blogginlägg från dig!

    SvaraRadera