fredag 30 december 2011

Hej, vänner! Nästa år tänker jag bl.a. använda till att fotografera gamla och förfallna industribyggnader o.dyl. Dessa är en del av vårt kulturarv. Tidens tand samt klåfingriga kommunpolitiker ser tyvärr snart till att, som dom säger "skiten" försvinner för gott och kanske ersätts av köp-center mm. och dom har vi tillräckligt av innan! Häng gärna med på dessa foto-utflykter, tjejer och killar! Tåliga kläder och skor, ryggsäck med mat och dryck. Dom flesta sorters kameror kan användas, men gärna systemkameror med normalzoom, vidvinkelzoom och gärna en telezoom för detaljernas skull. Ta helst med ett stadigt fotostativ också. Det är ofta ganska skum belysning i dom gamla rucklen. Av säkerhetskäl bör vi ta reda på om man får gå in i byggnaderna. Tipsa gärna om sevärda platser! Jag brukar transportera mej med tåg och buss med mitt regionskort över Skåne vilket fungerar hyfsat. Men har man bil så går det hela mycket smidigare, och då delar man givetvis på kostnaden för bensinen/dieselen för dom som åker med som passagerare.   Ha ett Gott och fint Nytt År!

Vänligen: Lalle.

3 kommentarer:

  1. Jag önskar även dig ett GOTT NYTT ÅR Lalle!
    Ja vi får se om det finns några fabriker/sjukhus/eller annat spännande i våra omgivningar ...

    M.v.h. Lars

    SvaraRadera
  2. Japp...ett gott nytt år till dig Lalle...
    Det gäller att dokumentera dessa byggnader etc...omgivningen förändras hela tiden. Även jag har börjat med att slänga iväg några exponeringar på ställen som håller på att försvinna eller förändras. De senaste i raden är vagnstallarna på Johanneslust och bussastallet vid Nobelv./Industrig.
    Själv så har jag mitt Holgaprojekt att ta hand om...ska ta mig i kragen och testa pinholeobjektivet som jag har köpt men inte direkt utforskat.

    Vh
    Matts

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på Dej också! Toppen att Du även har tänkt i samma banor! Och Dina förslag är utmärkta! Man kan säkert nå dem via tåg-buss så att det behöver ju inte kosta "skjortan!.Lars G. är nog också intresserad. Själv har jag all tid i värden men Ni,era stackare har en arbetstid att tänka på. Men det går kanske ändå att ordna vid tillfälle.
    Mvh: Lalle.

    SvaraRadera